Dyson Vassilias
hello@mysparx.bg
Плевен, България
09/10/2024

Достатъчен ли е линк билдинга за доброто класиране на сайта ви

линк билдинга

Достатъчен ли е линк билдинга за доброто класиране на сайта ви? Линк билдинга е една от най-неразбраните концепции в SEO. Дори опитни търговци имат погрешни схващания относно важността на link building и кои стратегии за придобиване са легитимни.

Линковете са част от SEO играта от основаването на Google, но ролята им се промени през десетилетията. А защо все още е важно, как се е променило с времето и най-добрите начини да използвате силата на линковете за вашия сайт.

Как стойността на линковете се е променила във времето

Пейзажът на класирането се разрасна

Оригиналният алгоритъм на PageRank дебютира с помощта на връзки като основен фактор за класиране. В наши дни има стотици фактори и сигнали за класиране, някои от които имат по-голямо влияние върху ранговете от други. С други думи, алгоритмите на Google се разраснаха и подобриха с течение на времето, пейзажът се промени и препратките загубиха част от огромното си влияние върху класирането.

Това не означава, че backlinks са маловажни. Това означава, че Google сега ги смята за едно парче от пъзела. Обратните връзки все още са критична част от цялостната SEO стратегия, тъй като работят в тандем с други сигнали за класиране.

Достатъчен ли е линк билдинга за доброто класиране на сайта ви?

Линк билдинга е безспорно важно. Ролята му в алгоритмите за търсене се промени, но остава незаменима част от инструментариума на дигиталния маркетинг.

Въпреки това линк билдинга не е достатъчен сам по себе си. Работи най-добре във връзка с цялостна SEO стратегия. Генерирането на авторитет чрез публикуване на качествено съдържание и оптимизиране на страници около правилните ключови думи са вашите първи стъпки към установяване на обратни връзки от авторитетни домейни.

Нищо от това не е лесен подвиг, но си струва да го направите по правилния начин. Насрочете SEO консултация с нас днес, ако имате нужда от помощ при изготвянето на стратегия или разработването на ефективна кампания.

Растеж на други търсачки

Google може да доминира в разговорите за SEO сред търговците, но няма монопол върху онлайн търсенето. Въпреки по-малките си пазарни дялове, двигатели като Yahoo! Търсене, Microsoft Bing и DuckDuckGo получават милиони ежедневни заявки. Какво мислят за линк билдинга?

DuckDuckGo директно посочва обратните връзки като важен фактор в тяхната система за класиране. Bing предпочита обратни връзки от „доверени“ уебсайтове, като изрично възприема подхода на качеството пред количеството. Yahoo! Търсенето се захранва от Bing, така че би следвало, че връзките играят подобна роля.

Никога няма да знаем как точно се претегля всеки алгоритъм. Все пак изводът остава ясен: препратките остават основополагащ елемент за това как работят повечето търсачки, независимо как се променя тежестта на алгоритъма на Google.

Коментарите са изключени.