Счетоводство: Kакво е това?
Счетоводство за начинаещи: важни аспекти, които всеки трябва да знае
Счетоводството е поетапна система за осчетоводяване, регистрация, събиране на информация за задължения и парични потоци и документация на вид юридическо лице.
Съгласно законодателството на определена държава счетоводството може да се извършва от: мениджър, счетоводител или гостуващ счетоводител или аутсорсинг компания.
Днес всеки предприемач може самостоятелно да води своето счетоводство за индивидуален предприемач или LLP, използвайки опростена система за данъчно облагане.
Напълно достатъчно е да се регистрирате за онлайн услуга.
Ето какво прави счетоводството на опростена основа всеки месец:
- Изчислява данъците върху заплатите и ги плаща преди 25-то число на следващия месец – автоматично изчисляване на данъците върху заплатите
- Издава или получава първични документи (фактури, актове, сметки, фактури)
- Генерира данъчна отчетност и я изпраща до данъчната служба – формуляр 910 се изчислява автоматично
- Поддържа складова документация
Разказваме ви тук подробно как да водите счетоводна документация за начинаещ или собственик на малък бизнес.
На всички начинаещи в счетоводството обясняваме и показваме как да използват програмата и да водят данъчни отчети.
Днес услугата се използва от повече от хиляди предприемачи, повечето от които са предприемачи с елементарни компютърни познания.
Предлагаме ви прости отговори на прости въпроси за счетоводството:
Първо (ако е необходимо) издавате фактура за плащане на клиента.
След или по време на продажба или предоставяне на услуги, вие издавате фактура или сертификат. Важно е да се разбере, че фактурата се издава при продажба на стоки, а сертификатът за изпълнение се издава при извършване на работа и предоставяне на услуги.
Получаването на пари по сметката не означава получаване на доход. Доходите се потвърждават само с издадени документи (Фактура и Сертификат)
Ако искате да станете професионален счетоводител, препоръчваме ви да се запознаете със следните задачи:
Събиране и записване на вярна информация за субекта и правилни счетоводни отчети за работата на организацията, където управителят или главният счетоводител наблюдава и предотвратява негативни ситуации със стопанската дейност на предприятието, намира финансови резерви за стабилната работа на предприятието, следи законността на финансовите транзакции по време на дейността на предприятието, контролира осъществимостта на движението на имуществото и финансовите ресурси.